Utstyr og mat

Min Ridley Exalibur racer ble utstyrt med en veske fra Biltema plassert på en pakkebærer festet til setepinnen. Dessuten hadde jeg en liten styreveske til ting som jeg trengte enkel adgang til i løpet av dagen. I tillegg til vanlig sykkelcomputer, hadde jeg med GPS og pulsklokke - og en utrolig god lykt som jeg hadde fått låne (takk Jens!) - Lupine Wilma gjorde virkelig jobben, sammen med 2 enkle baklykter. Jeg baserte meg på overnatting på hotell e.l. og hadde bare med et enkelt tøyskift og et par lette sko. Pakkelista forøvrig så slik ut: 2 slanger, 1 dekk, lappesaker, luftpatron og vanlig pumpe, gir- og bremsevaier, kjedeverktøy, multiverktøy, spilestrammer, en liten tang, kodelås, overgang for luftfylling på bensinstasjon, trykkmåler, hodelykt montert på hjelmen, mobil med høretelefoner, tape og lader til lykt og mobil, plaster, sinksalve og smertestillende piller, salttabletter, kartutskrift, pass, helsekort, visakort og euro.
Påkledning: sokker, sko med regntrekk, sykkelshorts (Assos FL13, verdens beste!), løse armer og bein, superundertrøye, sykkeltrøye, vest med gode lommer, korte hansker, tynne lange hansker, tynn vindjakke, regnjakke, hjelm, 3 par ekstra sokker og en del ekstra plastposer. Alt av utstyr og klær var pakket i plastposer.
Mat og drikke: jeg hadde med 2 sykkelflasker med vann og blandet 1-2 salttabletter i vannet hver dag. Jeg varierte drikkemenyen med Cola og ulike fruktdrikker. I løpet av dagen hadde jeg i tillegg til frokost, lunsj og middag, et lite "måltid" hver halvtime på sykkelen. Noen av disse bestod av brødmat som jeg smurte med meg (og smuglet ut av hotellet..) supplert med biter av Cliffbar (medbrakte energibarer fra Jens import: http://www.energibarrer.no/ anbefales!), sjokolade og banan. Disse måltidene er svært viktig for å holde et jevnt blodsukker og unngå downperidoer i løpet av en lang dag, noe jeg heldigvis slapp.
Noe jeg savnet? Bare 1 ting: en liten lapp med telefon-nummer til de nærmeste. Da mobilen knuste var jeg nokså hjelpeløs fordi jeg ikke husker et eneste telefonnummer lenger....

No comments: