Fredag 19.september

Jeg forlot Luzern i regn og sleit litt med navigeringen fra starten. Etterhvert kom jeg inn på en fin rute langs Vierwaldstetter See og sola dukket opp mens jeg nøt morgenkaffe i Brunnen, et nydelig sted på veien mot Fluelen. I Fluelen (ca. 400 moh) startet klatringen mot Andermatt, en ganske jevn stigning på ca. 1000 meter. Lunsj i Andermatt ga nye krefter, og jeg fortsatte klatringen mot Gotthard-passet (2100 moh). Stigningen var fortsatt jevn og fin, og jeg nådde toppen ca. kl.18. Her møtte jeg en syklist fra Basel som var ute på treningstur. Over en kopp kaffe fortalte han meg om sin tur fra Basel til Usbekistan (8000km). Godt å vite at det finnes andre galninger der ute! Etter toppen gikk det styggfort nedover. Fra 2100 til ca. 300m på bare noen få (herlige) mil. Jeg nådde Bellinzona før det ble mørkt og feiret med en bedre middag. Herlig å være over toppen! 180 km idag. Totalt 1690 km (8t. 22. 59%)


Vis større kart

No comments: