Onsdag 17.september


Fra Edenkoben fortsatte jeg sørover mot grensen til Frankrike. Passerte grensa ved Wissembourg og feiret med å sende bilder fra grensa hjemover. Veiene i Frankrike ga meg det samme sympatiske inntrykket av at her har man virkelig tenkt på syklistene; egne sykkelveier, god merking og hensynsfulle bilister. I Strasbourg gikk mobilen min i bakken og knuste - ille, ikke minst fordi jeg ikke husker noen telefon-nummer lenger...... Uten musikk på øret fortsatte jeg i et fantastisk terreng sørover langs grensa mellom Frankrike og Tyskland til jeg passerte gransa til Sveits og rullet inn i Basel (bildet). Her fant jeg et fantastisk vakkert og hyggelig hotell ved Rhinen; Krafft Basel (anbefales!) Ikke bare hadde det nydelig beliggenhet, fine rom og god mat, men her var det også muligheter for internett og klesvask(!) Tenk å starte neste dag med reint sykkeltøy....
Imorgen starter jeg på ferden sørøstover gjennom fjellheimen. Har fått anbefalt følgende rute: http://www.veloland.ch/en/routen_detail.cfm?id=20813&tour=route&art=nationald
240km idag, totalt 1390 km fra Hanstholm (10t, 24 km/t, 56%) Passerte 10,000 höydemeter idag (hvis GPSen viser riktige tall).


Vis større kart

No comments: