Tirsdag 16.september


Etter en god frokost og nistesmøring fortsatte ferden sørover gjennom Dillenburg og Solms inn i det naturskjønne området i Naturpark Hoch Taunus; grønt og lite traffikert. I Wiesbaden ble det stående lunsj midt i sentrum. På vei ut av byen fikk jeg følge med en hyggelig jobbsyklist som fortalte litt om hvordan livet for syklister arter seg på disse kanter. Han bekrefter inntrykket jeg har hatt på hele ruta: i dette landet tar man virkelig hensyn til syklister! Like sør for Wiesbaden kom jeg inn på Deutche Weinstrase, som viste seg å være en milelang gate med utallige vinsjapper. Min vinsmaking fant sted i Kallstadt, like nord for Bad Durkheim. Noe lenger sør fant jeg hotell for natten i Edenkoben. 24 mil idag. 115 totalt. (10.5t, 22.5, 57%)


Vis større kart

No comments: