Ettertanke

hva er det som får noen til å bruke en ukes ferie på å sykle fra Kristiansand til Milano? Å reise på denne måten gir en helt spesiell opplevelse. Farger, lukter og lyder blir en del av sanseinntrykket mens man beveger seg gjennom et landskap som stadig skifter karakter. Følelsen av å være på reise blir sterkere når omgivelsene endrer seg langsomt. Fra de flate danske heder, gjennom tyske og franske byer og tettsteder, over sveitsiske alper og langs italienske innsjøer er opplevelsen av å være tilstede i det landskapet man reiser i kanskje det aller sterkeste. For meg var nok også den fysiske utfordringen en del av pakka - og en viktig del av spenningen ved turen. I tillegg tar jeg med et sitat fra syklisten jeg møtte ved Gotthard-passet. Han sa det slik: I love biking - it opens your mind. Bildet over er tatt i Brunnen, en liten landsby litt sør for Luzern. Regnbuen over setet gir en viss peiling på hvilket kick denne turen var for syklisten. Anbefales på det varmeste!

4 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Arne, du er gærn! men det er jo fint. Å være gærn. da kan man jo mer gjøre som man vil. liker tanken på at bevegelse gjør noe med innholdet. Guds fred. din venn Svein L

Anonymous said...

Vanvittig bra, Arne!
Nå har du vel i grunnen aldri vært noen utpreget slappfisk, men din livsførsel de senere år er i alle fall med på å klassifisere f.eks. mine egne fysiske eskapader til kategori "en tur i parken".
Veldig fin turbeskrivelse. Gleder meg til å høre om de mer "juicy" opplevelsene som du selvsagt ikke kan komme inn på når du skriver på nett. :-)
Med hilsen Terje

Anonymous said...

10

når livet åpner seg for deg deler du det du ser og føler, så jeg også får en hunch. grazie

bhutan neste?


07 tjøme